האביב זוהי עונה שמחה ומרגשת, כל הטבע יוצא החוצה לחגוג!

ברפואה הסינית כל אחת מעונות השנה משויכת לאלמנט מסוים.
האביב משויך לאלמנט העץ. העץ מסמל אנרגיה של צמיחה, התפתחות, תכנון תכניות, עשייה, יצירה ותנועה. כאשר אלמנט זה אינו מאוזן אנו נוכל לראות תחושות של כעס ותקיעות, ברמה הפיסית יכולים להופיע אלרגיות וכאבים שונים.
 
עפ"י הרפואה המערבית, תפקיד הכבד – האיבר, הוא לנקות את הדם מן הפסולת הרעילה המגיעה אליו.
ברפואה הסינית מתייחסים לכבד לא כאל איבר, אלא כאנרגיה של אלמנט העץ ותפקידו, בין היתר, לאפשר ניקוי רגשי.
 
עם בוא האביב דאגו לתת לגופכם את האפשרות להתנתקות מכל מה שהצטבר במהלך החורף.
גוונו את התזונה שלכם עם ירקות ירוקים ובכלל, אעדיפו דיאטה קלה יותר הכוללת ירקות ירוקים, קטניות, אורז עם שעועית מאש, נבטים וברוקולי.
אך גם קחו פסק זמן, התבוננו פנימה והשליכו את המעיק והמיותר מחייכם.
 
אחת הדרכים היעילות להפגת מתחים היא הצ'י קונג (אומנות תנועה סינית).
הסרטון המצורף מדגים 8 תרגילים המכונים "שמונת חלקי תחרת המשי".
עמידת מוצא: כפות רגליים ברוחב הכתפיים, ברכיים מעט כפופות, הקודקוד כאילו תלוי בחוט מהשמיים, הגוף משוחרר.

1)  ידיים דוחפות אל השמיים:
לשלב את קצות האצבעות מול הבטן, להרים כלפי מעלה בידים וכתפיים רפויות, להפוך את כפות הידיים כלפי השמיים ולדחוף בעדינות כלפי מעלה. לעלות על קצות האצבעות ולרדת. להניע את הגוף פעם אחת לצד שמאל ופעם אחת לצד ימין. לחזור אל המרכז ולהוריד את הידיים מלפנים.

2) למתוח את הקשת כאילו יורים בחץ:
עבור לעמידת הפרש (כאילו רוכבים על סוס), האגן שוקע כלפי מטה. הרם את הידיים אל מול החזה. יד שמאל הופכת לחץ ומכוונת שמאלה ויד ימין מותחת את מיתר הקשת, כשאגרוף ימין מול הצד הימני של החזה, ומתח בעדינות. הרפה את הידיים, והתרומם כלפי מעלה לעמידת הפרש.

3) הרם יד אחת:
בעמידת המוצא, הרם את יד שמאל כלפי מעלה, מעל הראש, קצות האצבעות פונות לכיוון ימין. בו זמנית הורד את יד ימין לכיוון האדמה. לחץ את שתי הידיים, אחת אל האדמה ואחת אל השמיים, והרפה.

4) הפנה את הראש לאחור :
בעמידת המוצא, הפנה את הראש שמאלה והבט לאחור, הרפה, הפנה את הראש ימינה והבט לאחור.

5) הסט את הראש ואת האגן:
עבור לעמידת הפרש, האגן שוקע כלפי מטה, הופכים את כפות הידיים כלפי חוץ ומניחים אותן על הברכיים כשהאגודלים פונים כלפי חוץ. העבר את המשקל אל רגל שמאל ופנה שמאלה, כאילו מביטים לאחור משמאל. חזור אל המרכז וכנ"ל לצד ימין.

6) כפות הידיים אוחזות בבהונות הרגליים:
בעמידת המוצא, הרם את כפות הידיים כלפי מעלה לדחוף את השמיים, כשאצבעות הידיים פונות אחת אל השנייה. מתח בעדינות אל השמיים והרפה. התכופף בעדינות כלפי מטה והרפה את הגב והידיים. אחוז בבהונות הרגליים ומתח בעדינות. הרפה וחזור כלפי מעלה.

7) הברג את האגרופים והבט לעברם:
עבור לעמידת הפרש, שני אגרופים בצדי האגן. שלח את האגרוף השמאלי שמאלה לגובה הכתף, והבט לכיוונו. הרפה וחזור אל המרכז. כנ"ל לצד השני.

8) עלה ורד על קצות האצבעות :
בעמידת המוצא, הרפה את הגוף, עלה על קצות האצבעות ותרד באיטיות חזרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *