הקסם שבטווינא

טווינא – טווינה – twina – tuina
לא משנה כמה נעוות את השם שלה, לא נצליח להוריד מכבודה של שיטת הטיפול המעולה הזו.

י' התקשרה אליי בטון מתוסכל 20 דק' לפני שתכננתי לצאת מהקליניקה: "היום בלילה אני טסה לתאילנד ואני פשוט לא מסוגלת להזיז את הצוואר…". היא תוהה איך תצליח לעבור את כל שעות הטיסה ואם זה הולך להרוס לה את הטיול.

היא הגיעה אליי עם עוצמת כאב 9 (בסולם  כאב של 1-10). הכאב היה חד ומקרין עד לפרק כף היד.

אחרי בירור מעמיק יותר של אופי הכאב ומיקומו, שמתי לה 7 מחטים. 3 מהם באזור הכאב עצמו והשאר לאורך היד, באיזורים שיש להם השפעה על כל המרידיאן הכואב (מרידיאן = ערוץ זרימה של דם, נוזלי גוף וצי').

בזמן הזה מנורת חימום חיממה את האזור הכואב וי' ציינה שהיא ממש מרגישה זרמים לאורך כל היד (והייתה המומה ש"אפילו מרגישה גם קצת ברגל"). היא שכבה עם המחטים 25 דק'. בסוף הטיפול החלטתי שהכי נכון יהיה לשלב גם טווינא.

הטווינא היא טכניקת מגע הלקוחה מהרפואה הסינית. Tui = למשוך, Na= לתפוס. הטווינא נחשבת לפיזיותרפיה של הרפואה הסינית והיא משלבת בתוכה תערובת של עיסוי, אקופקסורה (לחיצות בנקודות דיקור ספציפיות) לאורך מסלולי המרידיאניים והנעת מפרקים. היא מסייעת בטיפול ברקמות פגועות, מפרקים, שרירים, רצועות וגידים. זאת באמצעות הזרמת דם, שחרור חסימות והשבת הגוף לאיזון.

ההקלה הייתה מורגשת כבר בסיומו של הטיפול. יומיים לאחר מכן קיבלתי מי' דרישת שלום מתאילנד עם הבשורה שהטיסה עברה בקלות והכאב נעלם לגמרי!

5 שיטות הבישול בעין הסינית

ישנה אמרה סינית האומרת: "על האדם לסמוך על מזונו בכדי להאריך חיים"…
המון אנשים ברחבי העולם טעמו מן המטבח הסיני, אך כמה מכם באמת מכירים
את רזי אומנות הריפוי שלו?

בישול ממושך: על אש קטנה, יש לו השפעה מרגיעה, מתאים לאנשים חלשים, חסרי אנרגיה ותאבון.

בישול קצר: מיטיב עם אנשים עצבנים – מתוחים, חסרי סבלנות, נמהרים, הסובלים מחום.

שיטות הבישול העיקריות במטבח הסיני והשפעתן האנרגטית:

בישול (אידוי במים):

שיטה המבליטה את טעמו של כל ירק וירק.

מכניסה אנרגיה מימית (מלחלחת ומזינה) ומתאימה לאנשים הסובלים מיובש בעיניים ו\או בעור, מנופאוזה (תופעות גיל המעבר), צרבות.

*מוסיפים ½1 -1כוסות מים בסיר ומביאים לרתיחה← שמים את הירקות במאדה← מקטינים את האש ומכסים, בערך ל-10 דקות עד שהירקות מתרככים.

אידוי:

בישול ללא מים אלא עם מעט שמן. הירקות מתבשלים במיץ של עצמם… מדגיש את הטעמים.

להשלמת אפקט הלחלוח וההזנה מומלץ להוסיף לתפריט היומי: מלפפון, טופו, דוחן, שמן פשתן, ספירולינה, אוכמניות ומולסה, אגוזים ושקדים, תותים, אגסים.

סיר לחץ:

כמו הבישול באידוי, גם סיר לחץ מוסיף אנרגיה קרירה ומזינה. הוא מרכז את מיצי ומרכיבי המזון.

*מרתיחים כמה כפות מים, בסיר לחץ לא מכוסה← מורידים לאש קטנה ומבשלים מעט (בהתאם לירקות)← מצננים במים קרים.

הקפצה – טיגון:

שיטת בישול עדינה, בזמן קצר. שיטת בישול עם אנרגיה מחממת. מתאימה לאנשים הסובלים מקור, כאבי בטן ו\או בקיבה, קור וכאב בגב התחתון, פיברומיאלגיה, כאבי פרקים (לא במצב דלקתי), הרניה, חוסר תאבון.

*מחמים מחבת כבדה עם מעט שמן ← שומרים על אש גבוהה ומוסיפים ירקות← מקפיצים כל צד כ-5 דק'← מכסים ומבשלים בחום בינוני כ-10 דק' עד להתרככות של הירקות← את הרטבים והתבלינים מוספים בסוף הבישול, מכסים כדקה לשם חדירת הטעמים.

להשלמת אפקט החימום נוסיף תבלינים מחממים כמו: אניס, ג'ינג'ר, קינמון, פלפל שחור, בצל ירוק, כוסברה, צ'ילי חריף, קימל.

אפייה/ צלייה (תנור):

שיטת בישול עם אנרגיה מייבשת ומחממת, אף יותר מטיגון ואידוי. היא מייבשת לחות, מדגישה את הטעמים המתוקים ועל כן מיטיבה עם בעיות של מערכת העיכול, נפיחות, בצקות, שיעול עם ליחה. וזאת בייחוד אם מוספים לתפריט: בטטה, גזר ,דלעת, ערמונים, אגוז מוסקט, אצות, צימוקים, שיבולת שועל, שומר, סלרי.